Imaš problema u školi, kod kuće, s frendovima, u ljubavi ili te brine nešto sasvim drugo? Postavi pitanje anonimno i ekipa na portalu će ti pokušati pomoći!

Spol

0

00:42 25.06.2019.

Smatrate li da na svijetu postoje 2 spola (zenski i muski), ili? Ne zelim nikoga uvrijediti nego me cisto zanima vas pogled na danasnje razvijanje ove teme.



Komentari

Snakey

Snakey

25.06.2019.

Ne znam zasto ljudi imaju potrebu raspravljati o takvim temama, isto tipa jeste li za pobacaj ili ne, jeste li vjernici ili ne. To je individualna stvar ali razumijem znatizelju whatever...Guglaj malo, citaj kakvih sve ljudi ima, posebno su mi zanimljive interspolne osobe.

Snakey

Snakey

25.06.2019.

Ne znam zasto ljudi imaju potrebu raspravljati o takvim temama, isto tipa jeste li za pobacaj ili ne, jeste li vjernici ili ne. To je individualna stvar ali razumijem znatizelju whatever...Guglaj malo, citaj kakvih sve ljudi ima, posebno su mi zanimljive interspolne osobe.

Galexia

Galexia

25.06.2019.

Ja iskreno nemam bas puno znanja o drugim spolovima osim muskog i zneskog, nikad nisam toliko istrazivala o tome al mogla bi poceti. Meni je to cudno ali opet nemam nista protiv toga. Nije na meni da namecem nekome kako i kao sto ce se osjecat i da odlucujem sto je cudno a sto uobicajeno.

25.06.2019.

Postoje dva spola: muški i ženski. Ljudi koji su trans ili imaju sumnje oko toga jesu li muško ili žensko prije su bili smatrani mentalnim bolesnicima koji pate od mentalne disforije. Nije da mrzim ljude koji imaju problema s time, ali meni to nije normalno. Tim ljudima je teško i potpuno ih razumijem, ali sastavljenjem liste od 60+ rodova/spolova kakogod i tuženjem te kažnjavanjem ljudi koji su procjenili njihov rod na temelju njihova vanjskog izgleda (čitala sam i o takvim slučajevima, da bilo ih je) neće ništa postići nego će stvoriti još više mržnje od strane ultrakonzervativaca i od strane ultraliberalnih.

25.06.2019.

*rodne disforije

rainbow24

rainbow24

25.06.2019.

Ja mislim da postuje samo 2 spola. Gledala sam puno i citala o tome i nista mi nije promijenilo misljenje. Da ne bi bilo da sam ja neka konzerva, pordzavam LGBT ali nista vise, ja sam inace biseksualna. Ja kuzim da neke osobe ne vole ono sta je inace uobičajeno da radi npr. zenska osoba ak se ne sminka ne znaci da je manje zensko ili ako se muska osoba sminka ne znaci da je manje musko ako me kuzite, jednostavno smatram da karakter i ono sto volite radit ne moze utjecati na neciju spol. Znam ka kazu da je spol i rod drukčija stvar, mozda i je ali ipak spol se odreduje prema spolnim organima a rod je prakricki gramatička jer se nekome obracas na on ili ona. Ja jednostavno ne vjerujem da postoji neki rod a da nije on ili ona. Mislim po cemu, vidim kao neka cura kaze da se osjeca nekad kao cura a nekad kao decko i da je zbog tog non-binary. Necu rec da je to glupost ali cu rec da meni to nema smisla jer i ja se ponekad osjecam da bi radije radila stvari koje decki rade ali to ne znaci da trebam promijeniti rod. Pogledaj jedan od ovih videa ako te zanima ta tema https://youtu.be/rnQbgShb6r8
https://youtu.be/69QBODgzJI8
https://youtu.be/gkONHNXGfaM

Di_No

Di_No

25.06.2019.

Ko da pitaš jel normalno imati dva bubrega, dva oka, dva uha, dvije nosnice... To šta ljudi izmišljaju spolove ne znači da ih ima više nego šta ih stvarno ima. Lično nemam ništa protiv ljudi koji se "bore" za 9849404 spolova ali s moralne strane ja bih radije dao ne znam 200 kuna u humanitarne akcije(što i radim) nego na neku paradu il' tako nešto. oni pokušavaju biti "kao ostali" ali ti ćeš se uvijek razdvajati ak paradiras il ne znam ni ja sta radis da budeš u centru pažnje.
A činjenica je da su dva spola.

hipno

hipno

25.06.2019.

Bilo bi lijepo da je binarno, ali nije. Ženke imaju XX, mužjaci XY kromosome, ali moraju postojati još neki geni i moraju biti posloženi na određeni način da bi se razvili spolni organi (uključujući žlijezde koje utječu na razvoj čitavog tijela, pa i mozga) i onda kada ih nema, ili kada ih ima viška, ili kada su posloženi na drugačiji način, stvari postaju složene. Biološki nije binarno. I to nisu bolesti nego uobičajne mutacije, ali kako utječu na vjerojatnost razmnožavanja, imamo samo dva pretežita spola i malu manjinu međuslučajeva. Što se tiče rodnog identiteta, to je druga priča koju biološke odrednice ne objašnjavaju u potpunosti.

hipno

hipno

25.06.2019.

+ Kao i rodni identitet, seksualne sklonosti (LGBT) se također ne može bogznakako objasniti biologijom.

SaddlerAgain

SaddlerAgain

25.06.2019.

To uopce nije individualna stvar. Ne postoje rodovi. Znaci postoji musko i zensko. To sto neko ima poremecaj identiteta u glavi je bolest.

devils_tears

devils_tears

25.06.2019.

Pa dobro, i dalje je binarno, nece ti se razvit nest peto na medunozju.... imat ces jedno il drugo ili u jako rijetkim situacijama oboje ali ne potpuno.
Mislim da uopce ne bi trebala postojati rasprava oko ovog jer je logicno da postoje samo dva spola, sve ostalo si gluposti i zatupljivanje naroda.
@hipno spol je odreden genskom predispozicijom, ali seksualnost nije. Kolko ljudi iz gej prijede u strejt, iz strejt u gej, iz trans u pan... itd. Ti ljudi najcesce imaju neki daddy/mommy issues i manifestiraju u obliku seksualnosti.
Covjeku je prirodno kao i svakom drugom sisavcu musko-zensko jer smo prvenstveno tu radi razmnozavanja i opstanka, a zbog ovakvih gluposti kao Lgbtq zajednice koja samo raste, tesko ce nam bit odgojit djecu normalnom i tesko da ce nam vrsta opstati. I neka jer realno ne zasluzujemo bolje.
Ne kazem da se sad te ljude treba pobit, ali im treba pruzit pomoc. Jer ocito imaju deep down neki problem, no tesko je da oni to sami shvate jer ih je society uvjerio da je to oke sto naravno rezultira sve ludem svijetu sve manjeg morala.

hipno

hipno

25.06.2019.

To što nešto nije učestalo ne znači da nije prirodno. Nisu učestali ni jako glupi ljudi niti genijalci, što djelomično zavisi o prirodnim varijacijama u razvoju mozga, djelomično o onome što takvi (ne) nauče dok odrastaju. Na međunožju su vanjski spolni organi, što je tek dio onoga što određuje spol, i mogu se zbog različitih prirodnih varijacija u hormonima razviti potpuno neodređeno ili u mnoštvu kombinacija (klitoris i penis nastaju iz jednog te istog tkiva, baš kao jajnici i testisi). I tu bi rasprava što je prirodno trebala završiti: biološki očito nije binarno. Rasprava o tome što je (ne)poželjno je sasvim druga stvar. Tehnički ništa ne priječi ljudsku vrstu da se razvije u životinje koje će imati bespolne radilice, zatim kraljice-majke koje će rađati djecu iz svojih sedam maternica, i potrošne krilate muškarce koji će davati sjeme i nakon toga biti pojedeni. Hoćemo li otići u tom pravcu ili nekom sasvim trećem zavisi o tome (a) hoćemo li biti u stanju kontrolirati taj proces, i (b) što zapravo želimo. Trenutno je prisutan trend uvažavanja prirođenih razlika i poštovanje prava pojedinaca na izbor (s kim će se i kako ševiti, hoće li se uopće razmožavati, kako će se ponašati, oblačiti, itd). Ali bioloških varijacija koje spol čine nebinarnim će uvijek biti, pa makar razvili tehnologiju kojom će se moći prepoznati odstupanja već u ranoj fazi trudnoće i zakone koji će nalagati da se sve one fetuse čiji genetski kod i prateći hormonalni mehanizam značajnije odstupa od prosjeka obavezno mora odmah uništiti ili preprogramirati ("izliječiti"). Je li tako nešto moralno ili nije, stvar je ukusa i nema veze s prirodnošću.

Leen18

Leen18

25.06.2019.

Bebi nema 209 spolova imaju musko i zensko ma da me zanima zasto ljudi imaju potrebu za tim

hipno

hipno

25.06.2019.

Ahaha pa tko vama predaje biologiju, vjeroučitelji?! Idemo zabiti glavu u pijesak i praviti se da genetika još ne postoji, kuga je nebeska kazna za grijehe, a djecu donose rode... Neki bi htjeli da je jednostavno, onako kako je zapisano u svetim knjižurinama, ali to ne znači da je doista tako.

"Potreba za time" očito postoji. Guglajte berdache (sjevernoamerički Indijanci), kathoey (Tajland), faafafine (Samoa), sve su to primjeri ljudi koji ne žive u skladu sa svojim biološkim spolom, a dio su tih kultura od pamtivijeka, ponekad proganjani, ponekad prihvaćeni. O njima treba razgovarati jer su diskriminirani u zadrtim društvima pod utjecajem djetinjastih religijskih pojednostavljivanja.

Nisammastovita

Nisammastovita

25.06.2019.

Mislim cak i medicinski gledamo ima ljudi rođenih sa spolnim organima 2 spola. To vec samo po sebi iskjucuje to da postoje samo 2. Meni je svejedno ja cu spakoga zvati kako on zeli.

MarkTKD

MarkTKD

25.06.2019.

@Nisammastovita isto tako postoje ljudi koji se rode s plivacom kozicom, ili sa viskom prstiju, ili s nekom drugom anomalijom. To se zovu iznimke. Postoje samo 2 spola: muski i zenski. Pokazi mi jedan primjer gdje je netko imao nesto osim penisa i/ili vagine. Bioloski gledajuci, postoje samo 2 spola i mutacije gdje ce se 1 od 500.000.000 osoba roditi s oba ili bez ijednog spola. A i kod njih se i dalje preko hormona i ostalih fizickih razvoja kroz zivot odredi koji je njihov pravi spol. A ako cemo pricati o genima i time kako postoje svakakve moguce kombinacije unutar XX i XY kombinacija kromosoma, onda ne mozes niti reci da postoji jedna ljudska vrsta, nego da je svatko od nas posebna ljudska vrsta. Zato se generalizira, uzima se sto se smatra normalnim i kolika je prihvatljiva devijacija da se i dalje smatra normalnim i na temelju toga se stvara standard i klasifikacija. Definicija covjeka je da ima 5 prstiju na svakoj ruci, ali se rode ljudi sa 6 prstiju. Jesu li oni druga vrsta ljudi ili su to samo ljudi koji su rodeni s nekom mutacijom?

E sad, prava rasprava nije o spolu (sex), jer spol je bioloska definicija necije seksualne uloge u stvaranju potomaka, nego je prava rasprava o rodu (gender), sto se danas definira kao drustvena tvorevina koja obuhvaca sve muzevne (masculine) i zenstvene (feminine) karakteristike osobe. I do nedavno se je rod smatrao jednakim kao i spol, jer je prirodno bilo da muskarci imaju dominantno muzevne karakteristike i zene da imaju dominantno zenstvene karakteristike. Ali je onda doslo do seksualne relovucije u zadnjih 15-ak godina gdje su stvari poput homoseksualnosti postale prihvacene kao normalne u drustvu, sto je dovelo do pojave muskaraca koji imaju dominantno zenstvene karakteristike i zena koje imaju dominantno muzevne karakteristike. To je dalje dovelo do sve veceg rasta transeksualne zajednice jer su se ti ljudi osjecali kao da su u krivom tijelu. I to je onda pokrenulo cijelo pitanje o tome je li jos uvijek ok drzati staru podijelu rodova, buduci da vise nisu u pitanju par pojedinaca nego sve vece zajednice.
E sad, ono sto ja mislim o tome je da se ti mozes smatrati kakvim god rodom zelis i da prema toj definiciji roda stvarno postoje vise od 2 roda. Tocnije, postoji jednako puno rodova kao i ljudi na svijetu, jer rod podrazumijeva apsolutno sve karakteristike osobe koje se nalaze na spektru izmedu zenstvenosti i muzevnosti, sto dovodi do tolikog razvodnjavanja da rod sam po sebi nema apsolutno nikakav znacaj.

Ono sto je po meni najveci problem u cijeloj toj raspravi je to sto ne postoji nikakav objektivni kriterij za odredivanje roda prema trenutnoj definiciji, a pokusava se koristiti kao vazna karakteristika osobe. Zato recimo imas slucajeve gdje muski MMA borac ode na operaciju promjene spola i onda razbija zene u ringu jer mu je tijelo jos uvijek puno jace nego bilo koja zena u toj kategoriji. Zato mislim da je jako vazno da postoji stroga i objektivna podijela, kao sto trenutno imamo.

Josipa2504

Josipa2504

25.06.2019.

Wtf???
Normalno da postoji samo muski i zenski rod
Jel mene neko zajebava

hipno

hipno

25.06.2019.

@ MarkTKD: Učestalost odstupanja od uobičajnih XX/XY kromosoma je mnogo veća i nema veze s 1:500 milijuna, po nekim procjenama se radi o jednom slučaju na 2000 ljudi. A tu nije uračunato drugačije djelovanje hormona kod onih koji imaju "normalnu" XX/XY kombinaciju, pa se neki "poremećaji" pojavljuju čak kod jedne od 50 osoba. A onda su tu i varijacije koje nas čine više ili manje muškima/ženskima, tako da čistih muškaraca/žena zapravo ima vrlo, vrlo malo. U prirodi spol postoji kao lepeza nijansi, ne strogo odvojene kategorije.

Nikad niste vidjeli muško sa sisama? Taj vjerojatno ima XXY. Ženu s većom dlakavošću? Ta luči više androgena. Sve to utječe i na razvoj mozga.

A da je donedavno bilo "prirodno da muskarci imaju dominantno muzevne karakteristike i zene da imaju dominantno zenstvene karakteristike" jednostavno nije istina nego stereotip. Evo među Indijancima su ljudi takozvanog trećeg spola su bili uredno prihvaćeni kao takvi, a kod nas je bilo uobičajno da osobe koje se ne osjećaju u skladu sa svojim spolnim obilježjima odaberu određeni način života (npr. muškarci frizeri ili baletani, također stereotipi). Nema ih danas više nego prije, nego su glasniji jer žele biti priznati, ne žele se više skrivati i ne pristaju na djetinjastu diskriminaciju.

hipno

hipno

25.06.2019.

+ Slažem se da ne postoji objektivni kriterij za određivanje roda, ali ne postoji ni jasan kriterij za određivanje spola. A to otvara pitanje koliko su tipične tradicionalne muško/ženske podijele uopće smislene (npr. muški i ženski WC-i, sportovi i slično). Zašto bi uopće postojao muški MMA? Nek se zajedno tuku jedni i drugi (i treći, hahaha).

hipno

hipno

25.06.2019.

Evo, pravi hermafroditi (oni s muškim i ženskim organima), 1:80 tisuća. Po jedan svake dvije godine u Hrvatskoj ili njih 40-50 koji žive među nama u svakom trenutku, otprilike dva školska razreda. Kada bi sutra autobus s 50 ljudi završio u provaliji i svi putnici poginuli, bio bi proglašen dan žalosti, ali kada njih 50 zbog neuvažavanja i diskriminacije ne može živjeti život jednako kao i drugi, onda nikome ništa?

I što točno znači da je spol "bioloska definicija necije seksualne uloge u stvaranju potomaka", da žene koje ne mogu zatrudnjeti nisu žene, a muškarci koji ne mogu oploditi nisu muškarci? Pa jesu li onda osobe koje ne žele imati djecu žene/muškarci ili nisu i postoji li obaveza da žena/muškarac ima djecu? Baš ga komplicirate.

Di_No

Di_No

25.06.2019.

'xxy' je Klinefelterov sindrom i to je bolest

25.06.2019.

Onom ko postavlja ovakva pitanja bi preporucila da si nade zabavu u zivotu jer ocito mu je dosadno

hipno

hipno

25.06.2019.

@Di_No: Škakljive su te definicije. Klinefelterov sindom nije bolest (disease) nego stanje (condition), baš kao što Downov ili Aspergerov sindrom nisu bolesti nego odstupanja od uobičajnog - prirodne varijacije u kojima dolaze ljudska bića. Nisu to ljudi koji su iz stanja zdravlja otkliznuli u stanje bolesti niti su im ugrožene vitalne funkcije, nego jedinke sa svojim posebnostima. Neka odstupanja su praćena teškoćama i povećanim rizicima, npr. niska inteligencija i sklonost leukemijama kod Downa, ali kod Klinefelterovog sindroma takvih poteškoća nema. Njih se "liječi" uglavnom ako žele izgledati više kao muškarci (odstranjivanje grudi, testosteronska terapija) ili zbog psihičkih problema poput depresije koji nastaju zbog nemogućnosti da ispune društvena očekivanja i zbog načina kako se okolina odnosi prema njima. I neplodnost, da. I neki moraju ići logopedu jer imaju problema s govorom, zamisli. I imaju veći rizik za osteoporozu, ali to je kao da kažeš da je "bolest" biti žensko jer imaš veći rizik za osteoporozu ili, ne znam, veću vjerojatnost da dobiješ rak dojke. Različitost nije bolest.

hipno

hipno

26.06.2019.

+ Prisilno "liječiti" interseksualce zapravo znači mijenjati im spol. Danas je to etički vrlo upitno jer se shvatilo da nema medicinske nužnosti. Operirati malu djecu da bi im se spolne organe svelo u neki kalup, davati im hormonalnu terapiju bez pristanka, to se danas u razvijenom svijetu smatra kršenjem ljudskih prava. Pa to je kao da djevojčicama prisilno režeš klitoris jer smatraš da tako mora biti, ili da ženskoj djeci onemogućavaš rast stopala jer smatraš da su mala stopala obilježje ženske ljepote, ili da maloj djeci prisilno izdužuješ lubanju jer smatraš da će tako biti pametnija. Ako im želiš pomoći, potrudi se da interseksualci budu prihvaćeni onakvi kakvi su jesu i daj im mogućnost da jednom kada odrastu, ako baš žele, promijene svoja spolna obilježja. Oboje traži da odustaneš od djetinjaste ideje da je spol fiksirana, isključivo binarna kategorija.

MarkTKD

MarkTKD

26.06.2019.

Ono 1:500.000.000 je bilo karikiranje. Nadalje, jos uvijek nisam vidio primjer osobe koja je imala nesto trece medu nogama, nego je uvijek penis i/ili vagina. Slucajevi gdje se pojave kombinacije kromosoma izvan XX i XY sfere se opet zovu mutacije, tj. iznimke, odstupanja od normalnih slucajeva. Takve mutacije se klasificiraju kao bolesti i poremecaji jer otezavaju zivot osobe koja je rodena s njima.
I onda se opet vracamo na ono sto sam vec rekao, a to je da mora postajati jedinstveni i objektivni standard za odredivanje ovakvih stvari, sto su kod spola genitalije i hormoni.

Nadalje, ovo sto kazes da nek se muskarci tuku sa zenama u profesionalnom MMA-u pokazuje koliko malo zapravo znas o osnovnoj biologiji ljudskog tijela. Muskarac iste kilaze kao zena ima ogromnu prednost kada je u pitanju tucnjava. Zene imaju veci body fat index, imaju slabije i krhkije kosti, mekse misice, osjetljivije organe, itd. Muskarci su generacijama bili lovci i ratnici i evolucija nas je razvila u puno efektivnije i jace borce nego zene. Zato je apsolutno retardirano uopce pomisliti o tome da se zene mogu ravnopravno nositi s muskarcima u borilackim sportovima. Ne znam nijednu zenu koja bi se mogla nositi s ljudima poput Furyja, Joshue, Wildera, itd. A to je samo boks.
Spolna podjela itekako mora postajati, najvise da bi se zastitile zene upravo zato sto fizicki nisu ravnopravne muskima. Ak se 2 muskarca potuku na ulici, dobiju kaznu i bok. Ak se muskarac i zena potuku, muskarcu prijeti zatvorska kazna. Upravo to spasava zene od velikog broja ljudi koji bi tukli zene da zakon nije toliko strog oko toga. A ako se makne ta podijela, zene ce izgubiti tu zastitu i ja ti garantiram da ce kroz 2-3 godine broj slucajeva nasilja nad zenama skociti eksponencijalno, a sve ce biti skriveno jer ce u statistici samo pisati broj slucajeva nasilja. I eto ti svijet gdje ce se zene stvarno trebati bojati toga sto ce se desiti ako prijave zlostavljanje, jer vise nece imati prioritet i jer ce njihov napadac dobiti samo kaznu. Cinjenica je da postoje vrlo vidljive i prepoznatljive razlike izmedu muskaraca i zena i da zbog tih razlika se nikada ne smije dogoditi situacija gdje zakon i drustvo smatraju zene i muskarce potpuno jednakima, jer to ce dovesti do jako lose situacije za zene.

hipno

hipno

26.06.2019.

Mark, takva mutacija jest poremećaj, dis-order ili ne-red, odnosno odstupanje od tipičnog biološkog razvoja, ali nije bolest. Ljudi koji imaju kongenitalne poremećaje će ti reći da ih vrijeđa kad ih zovu bolesnicima samo zato što su rođeni drugačiji.

Možemo li zaključiti da postoje dva tipična spola i rijetka stanja koja su očito između, ali i niz varijacija (od macho do ženskastih muškaraca i sl.) koje pojam tipičnog spola čine apstraktnim? Svi odstupamo od tipičnog, više ili manje, pa gdje povući granicu preko koje se nešto smatra bolesnim ili nenormalnim? Povlačenjem granice uvijek isključuješ neke ljude, a bez prave osnove. Nema objektivnog testa kojeg prijelazni slučajevi neće zbuniti. Spol je binaran samo u mašti, samo ako zanemariš dio stvarnosti, proglasiš ga "bolešću" i tako nekome uskratiš pravo da bude uvažen i poštovan onakav kakav jest.

Shvaćam što govoriš o borilačkim sportovima. Muškarci dominiraju u tome, žene u nečem drugom, ali to ipak ne znači da ne postoji žena koja ne bi mogla pobijediti nekog muškarca. Kategorije u sportu vjerojatno moraju postojati, no nije očito trebaju li biti zasnovane baš na spolu ili možda na drugom mjerilu snage. Što se tiče zakona, ne postoji takav zakon koji izravno štiti žene u slučajevima koje opisuješ. Pred zakonom smo jednaki, a okolnosti se prosuđuje neovisno o spolu. Pretuče li muški snagator muškarca koji je u kolicima, očito će kazna biti veća, baš kao i ženi koja učini isto. A tebe će pretući čopor muškobanjastih feministica kad te dohvate, ahahaha, pa im objašnjavaj da si ih htio zaštititi time što si im uskratio jednakost.

Nisammastovita

Nisammastovita

26.06.2019.

Interseksualnost. Djeca se mogu roditi s mješavinom spolnih organa. Često se na njima vrše operacije da budu samo jednog spola, ali zapravo ih uopće nije tako malo.

Autor

Autor pitanja

26.06.2019.

Svrha ovog pitanja nije bila svada, postujte tuda misljenja

hipno

hipno

26.06.2019.

A gdje ti vidiš svađu?
Inače, mišljenje ne zaslužuje poštovanje samo zato što ga netko ima. Jbg, postoje ljudi koje poštujem koji imaju mišljenja koja ne poštujem, pa se onda raspravlja, argumentira, uvjerava i možda pomakne s mjesta. Mene se i dalje može uvjeriti da se svakom čovjeku može odrediti isključivu pripadnost jednom od dva spola, evo čim se druga strana odluči što će s onima koji su između, hehehe.

Mala365

Mala365

26.06.2019.

Jao sta ste se raspisali tu
Ili imas kurac ili picku to je to

hipno

hipno

26.06.2019.

A jel?
https://i.imgur.com/Foj6csi.jpg

Mnogo je važnije od vanjskog izgleda imaš li jajnike ili testise jer oni stvaraju hormone od kojih se iz djeteta pretvaraš u ženu ili muškarca kad dođeš do puberteta. Neki imaju jedno i drugo, neki nijedno.

MarkTKD

MarkTKD

05.07.2019.

Evo da ubijem konacno raspravu, direktna kopija mog komentara na sliku koju je objavio @hipno, zajedno sa svim dokazima ;)

Ne, ne postoji zapravo. Ako gledas zadnji par kromosoma u ljudskim stanicama, XY ce uvijek biti musko, XX uvijek zensko. Kombinacije tipa XXY, XXYY i XXXY su kombinacije koje se pojavljuju jedino i iskljucivo kod muskaraca. Kombinacije XXX i XXXX su kombinacije koje se pojavljuju iskljucivo kod zena.

XXX - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Triple_X_syndrome
XXY - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Klinefelter_syndrome
XYY - https://en.m.wikipedia.org/wiki/XYY_syndrome
XXXX - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tetrasomy_X
XXXY - https://en.m.wikipedia.org/wiki/XXXY_syndrome
XXYY - https://en.m.wikipedia.org/wiki/XXYY_syndrome
XXXXY - https://en.m.wikipedia.org/wiki/49,XXXXY
XXXXX - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pentasomy_X

Jedino sto postoji je XX male syndrome gdje zbog mutacije prilikom mejoze ocevih spolnih stanica, pa X kromosom zadrzi SRY gen od Y kromosom, a taj gen odreduje muski spol i normalno se nalazi samo i iskljucivo na Y kromosomu. Ali bez obzira na to sve, njihov spol geneticki gledajuci je i dalje MUSKI zbog SRY gena. A ljudi s XX male sindromom su doslovno svi tvoji "meduspolovi". Tako da ne, to nisu meduspolovi, nego je to muska osoba koja ima genetsku mutaciju.
I fun fact, to se desava u 1 od 20,000 muskaraca, iliti 0.005%, sto je duplo manje od 0.01%. I to je samo za muskarce, a ja sam govorio o postotku u odnosu na cijelu populaciju, sto bi znacilo da se XX male sindrom pojavljuje u otprilike 1 od 40,000 osoba na svijetu, iliti 0.0025% populacije. Sve o tome mozes procitati ovdje:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/XX_male_syndrome


I za kraj, samo cu iskoristiti jedan stari meme:
https://i.imgur.com/qL6W01a.jpg

hipno

hipno

05.07.2019.

A što je s muškima (XY) bez SRY gena? Što je s onima kojima imaju SRY, ali im nedostaje nešto drugo u lancu od gena do hormonalne sinteze? Ili onima koji imaju XX, ali je jedan od njih neaktivan? I kad ćeš konačno shvatiti da te sitne spolne razlike, pa i kad ne dovedu o značajnih odstupanja u izgledu ili funkciji reproduktivnih organa, utječu na razvoj čitavog tijela, uključujući mozak, tako da možeš imati nekog s prepoznatljivim ženskim spolnim organima, a muškog tijela/mozga? Zašto ne priznaš da je složenije nego ona priča o bogu koji je stvorio muško i žensko "s razlogom"? Neka je i 0,0000025% odstupanja od tipičnog (a nije, nego mnogo više), opet nisu samo dva spola i točka.

MarkTKD

MarkTKD

05.07.2019.

Lik, interseksualnost je mutacija i bolest. To nije novi spol, nego bolest. Sam sluzbeni naziv intersex poremecaja je "Disorder of sex development", iliti poremecaj razvoja spola. Tvoja tvrdnja da su intersex ljudi 3. spol je ekvivalentna tome da ja kazem da su ljudi s Downovim sindromom.
S druge strane, intersex ljudi su svi ljudi koji imaju neki od gore navedenih poremecaja. Dakle, intersex ljudima se putem analize kromosoma, DNK analize, analize hormonalnih razina, strukture tijela i raznih drugih analiza i testova MOZE ODREDITI PRAVI SPOL. Dakle i intersex ljudi se mogu klasificirati kao muskarci ili zene.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intersex
"Intersex can be divided into four categories which are: 46, XX intersex; 46, XY intersex; true gonadal intersex; and complex or undetermined intersex."

XX intersex - intersex zena kojoj je tokom razvoja u maternici doslo do spajanja vaginalnih usni i povecanja i pretvaranja klitorisa u penis. Dakle: zena sa penisom.

XY intersex - intersex muskarac. Razlog poremecaja moze biti jedan od vise njih, ali se ocituje po mikropenisu, neodredenim vanjskim spolnim organom ili razvijenoj vagini. Dakle: muskarac s poremecajem.

True gonadal intersex - pravi hermafroditi koji imaju asimetricno razvijene i spojene unutarnje spolne organe oba spola. Dakle: muskarac ili zena (ovisno opet o kromosomima) koji imaju unutarnje spolne organe koji sadrze i testikularne i jajnicke stanice. Znaci opet, nije treci spol, nego je mutacija gdje je jedan spol poprimio djelomicne karakteristike drugog spola. Cak i kod njih se moze jako dobro vidjeti distinkcija u kromosomima i povezanost izmedu kromosoma i unutarnjih spolnih organa. Pravi hermafroditi koji imaju XX kombinaciju imaju jedan ovotestis (spoj testisa i jajnika) na jednoj strani i skoro uvijek jajnik na drugoj strani (u suprotnom imaju 2 ovotestisa), dok hermafroditi koji imaju XY kombinaciju imaju jedan ovotestis s jedne strane i obican testis s druge strane u 61% slucajeva (u suprotnom imaju 2 ovotestisa). Dakle i kod pravih intersex ljudi se moze odrediti koji je njihov pravi spol putem kromosoma. A u najgoru ruku, sami ce to saznati tokom puberteta kada se pocnu desavati dominantno muske ili zenske promijene. I opet ih mozes klasificirati kao musko ili zensko sa odredenom vrstom geneticke mutacije.

Common or undetermined intersex - doslovno sve ostale kombinacije koje sam gore naveo (XXY, XYY, XXX, XXYY, itd.) za koje smo vec debelo zakljucili da, ako imaju Y kromosom, u pitanju su muskarci, a u suprotnom slucaju su zene. Jedina iznimka su XX muskarci, sto je opet uzrok mutacije i ciji se spol moze odrediti i klasificirati kao musko.

Sve tvoje "izmedu" kombinacije se zovu mutacije. To nije treci spol, to nije spektar spolova izmedu muskog i zenskog. Postoji spektar karakteristika koje su muske ili zenske, postoji spektar pokazatelja na muski ili zenski spol. To je ono sto si ti naveo. Ne postoji nijedna osoba na cijelom ovom svijetu koju nije moguce klasificirati kao musko ili kao zensko putem analize.

I za kraj, da jos jednom ponovim, intersex ljudi nisu treci spol, nego su mutacije muskog ili zenskog spola koje se naginju na suprotnu stranu. Isto kao sto ljudi sa 6 prstiju na ruci nisu druga vrsta covjeka, niti druga podvrsta covjeka, isto kao sto ljudi koji se rode s plivacom kozicom nisu nesto izmedu zaba i ljudi, nego su ljudi, upravo po istom principu intersex ljudi nisu treci spol, nego su onaj spol od kojeg imaju vise osnovnih pokazatelja i karakteristika. U suprotnom uopce ne postoji nijedna valjana klasifikacija jer svatko ima svoju jedinstvenu smjesu muskih i zenskih karakteristika, te svatko ima svoj posebni spol. A to onda ubija cijelu poantu postajanja klasifikacije spola, jer spol odreduje reproduktivnu ulogu. Muski daju spermu, zenke daju jajne stanice. Cijeli recept za reprodukciju je binaran, za samu reprodukciju je potrebno dvoje, za oplodnju su potrebne samo 2 stanice, sve vezano za reprodukciju je, prirodno gledajuci, binarno. I cak i da idemo do najsitnijih detalja, opet cemo na kraju doci do primarne binarne podijele u 23. paru kromosoma, gdje mogze biti ili XX, ili XY kombinacija. Uz odredene mutacije i poremecaje to ne ispadne tako, ali to nije prirodno, to dovodi do stetnih stvari i to se ne uzima kao dio normale.

Tako da da, postoje intersex ljudi, ali svima njima se putem nekog od gore navedenih testova i analiza moze odrediti bioloski spol koji odgovara binarnoj podijeli. Ako to ne mozes shvatiti, onda imas dvostruke standarde prema svim ostalim mutacijama i efektivno tvrdis da nijedna klasifikacija na cijelom svijetu ne valja, jer se u doslovno svemu mogu naci odstupanja od onoga sto se definira normalnim za taj pojam. Onda ne postoji vrsta covjek, nego je to lepeza jer se svaki covjek razlikuje u genetici, hormonima, anatomiji, fizionomiji, itd., a to su sve parametri po kojima se odreduje sto je covjek. A ne postoji nijedna osoba na svijetu koja ce savrseno odgovarati kompletnom modelu i definiciji covjeka.

caglarertugrul

caglarertugrul

prije 4 dana

Pa postoje muški i ženski

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

Prati nas na Instagramu

114.271
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!

Kako bi poboljšali funkcionalnost stranice, Teen385 koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja. Slažem se